Met groot zonnepark in Waalre hoopt D66 te inspireren.

Zonnepark via: freeimages.com

Ons in 2016 gestelde doel, een groot zonnepark in 2018, wordt gerealiseerd! Maar liefst 4.160 panelen die samen met de zon bijna 5% van de inwoners van Waalre van stroom kunnen gaan voorzien. Een enorme stap voorwaarts in de duurzaamheidsambitie van D66 en Waalre.

D66 Waalre heeft in 2016 samen met een aantal partijen in de gemeenteraad het initiatief genomen om een zonnepark binnen het dorp te bouwen. Dit is voor D66 belangrijk, omdat we de wereld duurzaam en leefbaar door willen geven aan volgende generaties.

Zonnepark kan inspireren

D66 hoopt dat dit zonnepark op de locatie oude honkbalveld in Waalre dorpsbewoners inspireert om ook in duurzame energie te stappen. Een unaniem besluit in de gemeenteraad voor de bouw van dit zonnepark was een nog sterker signaal geweest. Wij vinden het dan ook bijzonder jammer dat partijen als Groen Links, Aalst Waalre Belang en Zelfstandig Waalre tegenstemden en liever kiezen voor woningbouw of 30% minder panelen (op palen?) omdat dit esthetischer kan zijn.

Als inwoner zelf meedoen?

Een van de mogelijkheden om als inwoner te participeren in dit park is via Waalre Energie Lokaal (www.waalreenergielokaal.nl). WEL zal ongeveer 400 panelen van het te bouwen park gaan beheren via een coöperatie van inwoners.

D66 zal zich sterk maken om scholen de mogelijkheid te geven om het zonnepark te bezoeken voor een educatief project. Zo kunnen kinderen mogelijk hun ouders weer inspireren. De jeugd heeft immers de toekomst.

Wat beweegt u? Waar loop jij warm voor?

Wat wij doen draait om de inwoners. Daarom krijgen we graag input.  Mail daarom ideeën naar floris.schoots@d66waalre.nl. Dan komen we verder!

Wilt u meer weten over de duurzaamheidsagenda: Klik hier

Gepubliceerd op 14-12-2017 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018