dinsdag 4 december 2018

Rookvrij maken ingang gemeentehuis “Huis van Waalre”

D66 Waalre dient vanavond een motie in om de ingang van het gemeentehuis “Huis van Waalre” rookvrij te maken.

Sinds een aantal maanden is er een rokersplein ingericht pal voor de ingang van het gemeentehuis/Huis van Waalre. Dit rokersplein is zo gesitueerd dat alle bezoekers aan het Huis van Waalre alleen naar binnen kunnen door langs en tussen rokende mensen te lopen. Dit vinden wij niet meer van deze tijd. Zeker niet als je beseft dat onder de bezoekers ook kinderen, ouderen en inwoners met chronische aandoeningen zijn. D66 heeft het college gevraagd om dit rokersplein direct te sluiten en het roken op bij de ingang van het gemeentehuis te verbieden.

Antwoorden op door ons gestelde vragen met betrekking tot het roken voor de ingang waren voor ons reden om hier een motie voor op te stellen.

Wij verzoeken het college om;
Het roken voor de ingang(en) van het Huis van Waalre te verbieden en een rookvrije zone in te stellen, zodanig dat iedere bezoeker zonder overlast van rook/rokers het Huis van Waalre kan betreden.

Lees hier de hele motie -> Motie “Rookvrij maken ingang Huis van Waalre” Motie rookvrij maken ingang Huis van Waalre

Meer informatie over gemeenten die op weg zijn naar “een rookvrije gemeente” -> rookvrije gemeente