vrijdag 14 juli 2017

Kees de Zeeuw opnieuw lijsttrekker voor D66 bij de gemeenteraadsverkiezing 2018 in Waalre

Na een internetverkiezing hebben de D66 leden in Waalre Kees de Zeeuw aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018.
Kees de Zeeuw (58) is op dit moment fractievoorzitter van D66 en tevens plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad in Waalre. De Zeeuw is sinds 2003 lid van de gemeenteraad voor D66 en in het dagelijks leven ondernemer. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 werd D66 met ruim 23 % van de stemmen de grootste partij in Waalre en haalde de partij daarmee ook het hoogste D66 percentage in de provincie Noord-Brabant. Sinds 2013 maakt D66 deel uit van de coalitie in Waalre.
Kees de Zeeuw geldt als een scherp en kritisch raadslid. D66 heeft in Waalre aan de basis gestaan van belangrijke innovaties en hervormingen. Zoals nieuwbouw/verbouw van alle scholen, invoering van de WMO en jeugdzorg, behoud van ontmoetingscentra, nieuwbouw van het gemeentehuis, stabieler financieel beleid en de duurzaamheidsagenda.
De rest van de D66-kandidatenlijst wordt na de zomervakantie opgesteld. Kees kijkt er naar uit om ook na de verkiezingen van 2018 weer met een sterk D66 team verder te kunnen.